Vi har alle nogle ting. Vi kan gå og brokke os over. Omkring vores arbejdsplads. For nogle. Det kæmpe problemer. Som hver dag får dem ét skridt tættere på, at sige op. Og finde sig et job et andet sted. For andre. Det småting. Der går dem på igen og igen. Men som ikke. Så generende, at de ikke kan leve med det. Deres arbejdsdag ville, men være, så meget bedre. Hvis de kunne slippe for disse gener.
Når den slags problemer. Så udbredte. Hvorfor bliver der, så ikke gjort noget ved det? Enhver chef eller også leder med den mindste smule empati. Må, da have det forfærdeligt over. At, så flere af de ansatte ikke har det godt på arbejdet. Selv, hvis lederen var helt følelseskold; Så ville det, da give mening, at give de ansatte de bedst mulige arbejdsvilkår. Vi ved alle sammen godt. At små irritationsmomenter som dem vi oplever på arbejdspladsen suger vores energi. Og gør os mindre produktive. Det. Da også blevet bevist gang på gang i videnskabelige undersøgelser. Det skader ikke alene de ansatte. Men også virksomhedens bundlinje. Når der ikke bliver gjort noget ved de irriterende processer og ting på en arbejdsplads.
Problemet ligger ofte i. At chefen ligesom de ansatte har været på arbejdspladsen, så længe. At de ikke længere lægger mærke til de små ting der irriterer. Han eller også hun kan sagtens være opmærksom på. At noget ikke er helt hensigtsmæssigt. Men det kan være uoverskueligt, at skulle gøre noget ved hver eneste lille ting. Det skal også siges. At et problem der. stort for dig. Godt kan være noget lederen. Opmærksom på; Men som ikke generener vedkommende direkte. Så kan det være svært, at prioritere.
Forbedringer sker ofte først. Når der kommer en ny leder ind udefra. En ny leder har nemlig ikke stirret sig blind på de eksisterende problemer. Og kan derfor forestille sig løsninger. En eksisterende leder kan gøre meget af det samme. Ved, at optegne et eksempel på en gennemtænkt arbejdsplads. Det handler om mentalt, at skrotte alt der. Nu. Og forestille sig, at man bygger det op fra bunden. Så bliver det pludseligt let, at se. At parkeringspladsen skal være tættere på døren. Og, at det skal være muligt for de ansatte, at booke møder med et Pronestor Display. Det handler om, at sprænge de eksisterende rammer. Så de ikke længere farver og begrænser beslutningsprocesserne. Hvis man mangler inspiration; Så. Det værd, at besøge andre virksomheder? gerne nogle. Der har rigtigt glade ansatte. Men det vigtigste. At undgå problematikken. Hvor man har accepteret hvordan tingene er. Og ikke kan forestille sig, at det kan gøres på nogen anden måde. Hvis du møder modstand. Så prøv, at bringe en person ind udefra? det kan ofte gøre underværker.