close

Forøg din omsætning med minimale udgifter

Der er mange måder at forøge din omsætning på. Det er klart. Du kan ansatte en ny sælger. Oprette en ny eller ekstra markedsføringsafdeling, og indrette faciliteter og kontorer til dem. Så får du sikkert forøget dit salg – men tænk på hvor mange penge du har investeret i dette. En person i en fuldtidsstilling koster i hvert fald som minimum 300-000 – 400.000 kr. om året. Der skal ret meget ekstra salg til at dække disse omkostninger og samtidig skabe profit – især for små og mellemstore virksomheder. Men disse penge ville være givet meget bedre ud på internettet, hvor du kan fange millioner af mennesker, uden selv at bruge arbejdstimer eller fysisk tilstedeværelse til det. Det kører automatisk når du er oprettet, og du skal kun fokusere på det indhold du vil tilbyde, ikke på den aktive/interaktive kundesøgen. Indholdet er dine produkter, og præsentationen af dem er grafisk. Derfor kan du bestille en grafiker til at løse opgaven en enkelt gang, og så bestille annoncen efter de søgekriterier du ønsker at vises på.

Effektiviteten er i top

Der er eksempler på over 50% forøget konverteringsrate gennem annonceringer på søgemaskiner. Det er højere end jeg har set for nogen af selv de dygtigste sælgere jeg kender, de ligger typisk på 20-30%, fordi det er så svært at sælge til folk som ikke er interesserede. Og det kan man som sælger aldrig være garanteret; interesserede kunder. Det kan du via online annoncer, fordi at indholdet er tilpasset, og kun fremvises for de kunder der potentielt har stor interesse.  Google Shopping har f.eks. lanceret en form for produktsammenligning alá Pricerunner – hvor dit produkt vises, typisk efter søgeord, og sammenlignet med lignende relevant indhold – men du kan være den mest attraktive hvis dit søgeord er mest passende for indholdet, og vice versa. Der er væsentligt færre udgifter forbundet med at betale for at blive vist på specifikke søgeord, end der er i at ansætte og oplære en helt ny medarbejder – i forhold til de beviselige salgsforøgelser der er forbundet med de to forskellige typer investeringer. Så i sidste ende kan du spørge dig selv om du gerne vil tjene penge, eller lave flere dyre udgifter uden at opnå den højest mulige effektivitet i din marketing. Det er svært at undgå at blive overhalet af den online bølge af salg der er i gang, hvis man ikke selv er med forrest i de nyeste metoder. Jeg vil anbefale at man holder sig opdateret på området, da der konstant sker nye tiltag og forandringer både på platforme hvor det udbydes og den måde de er opbygget på, men også inden for lovgivning. Der er rigtig meget omtale om persondata og Facebook, så det er vigtigt her at vide, at man kan forsvare sin markedsføring som etisk korrekt, i forhold til ikke at misbruge folks private oplysninger. Find selv ud af hvor du synes du kan være en hjælp for forbrugeren og hvornår du snager i deres privatliv – så du kan forsvare din taktik og være en moralsk udbyder.